この夏休みは、パソコンで「ゲーム」を作っていました。
I made a game by my PC during this summer holidays.
正しくは、ゲーム作成用ツールの勉強をしていた ―― というか、ゲーム開発環境をインストールして、単にサンプルプログラムを入力していただけですが ――
To tell you the truth, I studied about a game development tool. What I did is to install the game development environment and input sample program codes to the PC.
久々に、ぶん殴られるようなショックを受けました。
I felt that I was hanged on after a long interval.
That was a long-absent impact, after trying making a vocaloid for writing a column about "Hatsune Miku".
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"Unity"というゲーム開発環境を使っていたのですが、
I uses a game development environment whose name is "Unity".
■(私が作った)ジャングルの中を、(ダウンロードした)可愛い女の子のキャラクタが走り回り、
(1)A pretty girl (down-loaded from the net) was running around a jungle that I made,
■カメラが、上空から、前方から、後方から、ローアングルから、彼女を追従する、
(2)A moving camera is following her from air, front, back and low angle.
という、3Dゲームが形になるまで、
The total time that I made a three dimensional game including the above (1)(2) was
―― 1時間
"a hour"
正直、私は、100年後の世界にきたのかと、錯覚するところでした。
In fact, I was about to have an illusion that I was in the 100 years future.
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実は、私、週末エンジニアモードで、"Unity"の勉強を、始めまていますが、ゲームを作りたいのではなく、ある物理現象の「見える化」をしたいのです。
As a matter of fact, the reason why I have started "Unity" using weekend holiday is that I want to realize a "visualization" of physical phenomenon.
(To be continued)